خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد در سایت جسارت

نعناع و فشار خون,عرق نعناع و فشار خون,نعناع فشار خون,چای نعناع و فشار خون,نعناع کاهش فشار خون,عرق نعنا و فشار خون,عرق نعنا فشار خون,عرق نعنا برای فشار خون,تاثیر نعناع بر فشار خون,اثر نعناع بر فشار خون,تاثیر نعناع در فشار خون,چای نعناع برای فشار خون

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

نعناع و فشار خون , عرق نعناع و فشار خون , نعناع فشار خون , چای نعناع و فشار خون

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

هنگامی که در وضعیتی فوق ‌العاده، اعم از تغییر موقعیت، اضطراب، عصبانیت و… قرار می ‌گیریم، بدن ما فعالیت خود را با یک سری تغییرات سریع داخلی تنظیم می‌ کند که یکی از مهم‌ترین آنها، آزاد شدن هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی است که با افزایش تعداد ضربان قلب و تنگ کردن عروق به کمک یک سری ترشحات دیگر، منجر به بالا رفتن فشار خون و رسیدن خون اکسیژنه به عضلات و مغز می ‌شود.

نعناع و فشار خون

نعنا، یک سبزی معطری با طبیعتی گرم و خشک است و علاوه بر اینکه به صورت خام، یکی از اجزای مهم سبزی‌خوردن و حتی برخی از سالادهاست؛   به صورت خشک‌شده هم، ازجمله طعم‌دهنده‌های بسیاری از انواع سس‌ها، ماست‌های معمولی، ماست‌های مخلوط مانند برانی و نوشیدنی‌های صنعتی مانند دوغ به شمار می‌آید.

ثابت شده است که شیوع فشار خون بالا در مناطقی از جهان که مصرف نمک  بالاست، بیشتر است. مصرف نمک زیاد از دوران شیرخوارگی پایه‌ ای برای بالا رفتن فشار خون در سنین بالاتر خواهد شد. محدود کردن نمک در سال های بعدی برای بازگرداندن فشار خون به سطح مناسب کافی نیست و کمی منجر به بهبودی می ‌شود.

عرق نعناع و فشار خون

در ضمن تفت‌داده آن در روغن نیز یکی از ملزومات غذاهایی مانند انواع آش‌ها، بعضی خورش‌ها و خوراک‌ها مانند خورش کرفس، حلیم بادمجان،  کشک بادمجان و مانند اینهاست.  علاوه بر اینها، از عصاره آن به عنوان طعم‌دهنده و خنک‌کننده دهان در دهان شویه‌ها، خمیر دندان‌ها، آدامس‌ها، آب‌نبات‌ها و حتی بعضی شکلات‌ها و بسیاری از مواد خوراکی و غیرخوراکی استفاده می‌شود.

با اولین پک به سیگار یا پیپ، فشار خون سیستولیک تا 25 میلی ‌متر جیوه افزایش می ‌یابد و علت آن نیز، آزاد شدن آدرنالین است. تصلب شرایین علت اصلی پرفشاری مزمن خون است که عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق است و به دنبال رسوب کلسیم، کلسترول و فیبرین و… در جدار عروق رخ می ‌دهد.

نعناع فشار خون

مهم‌ترین خاصیت درمانی نعنا، اثربخشی آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است. برای این منظور کافی است 10 گرم از نعنا خشک‌شده را در یک لیتر آب دم کرده یا از عرق نعنا استفاده کنید. نعنا علاوه بر مورد فوق، اشتها‌برانگیز و نشاط‌آور بوده و برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه، ناراحتی‌های روحی و عصبی، بواسیر، تپش قلب و سکسکه نیز مفید است.

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

نعناع و فشار خون , عرق نعناع و فشار خون , نعناع فشار خون , چای نعناع و فشار خون

فشار خون بالا در افراد چاق،  دو برابر افرادی که اضافه وزن ندارند و در محدوده وزن طبیعی هستند، شایع ‌تر است . در این موارد، کاهش اندک وزن نیز به پایین آوردن فشار خون شما کمک می‌ کند.

چای نعناع و فشار خون

برای رفع سینه درد و سرفه، دم‌کرده نعنا را به صورت گرم بنوشید. با توجه به اینکه مصرف نعنا به مقدار زیاد سبب بالارفتن فشار خون می‌شود، خوردن مقدار زیادی از آن به افراد سالمند هرگز توصیه نمی‌شود. اگر در اثر سرماخوردگی بینی‌تان گرفته است، چند برگ نعنا را در آب درحال جوش بریزید و بخور دهید. علاوه بر خود نعنا، روغن آن نیز برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و به طور کلی جراحات و همچنین به عنوان مرهم و جلوگیری‌کننده از ایجاد عفونت مفید است.

نعناع و فشار خون