عبدلیک

عبدل خان

عبدلیک

عبدل خان

بایگانی

قرص ژلوفن

قرص ژلوفن ,قرص ژلوفن 400,قرص ژلوفن کامپاند,قرص ژلوفن ویکی پدیا,قرص ژلوفن سینوس,قرص ژلوفن در بارداری,قرص ژلوفن در شیردهی,قرص ژلوفن چیست

قرص ژلوفن , قرص ژلوفن 400 , قرص ژلوفن کامپاند , قرص ژلوفن ویکی پدیا

توضیحاتی در مورد قرص ژلوفن

قرص ژلوفن ۴۰۰ یکی از مسکن‌های قوی است که ضدالتهابی و غیرکورتونی است. مصرف بی‌رویه این مسکن مشکلات و عوارض‌های مختلفی برای بدن خواهد داشت. در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص ژلوفن صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

قرص ژلوفن و کاهش قدرت باروری

محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که زنان به دنبال استفاده طولانی‌مدت از ایبوپروفن و یا ژلوفن دچار کاهش قدرت باروری می‌شوند ولی این مشکل با اقدامات سریع و آغاز راهکارهای درمانی قابل برگشت است و این گروه از زنان می‌توانند بارداری را تجربه کنند. بهتر است که مصرف قرص ژلوفن ۴۰۰ حتماً زیر نظر پزشک انجام شود و به صورت خودسرانه مصرف نشود تا از بروز مشکلات احتمالی برای مصرف‌کننده پیشگیری شود.

قرص ژلوفن مسکن ژله‌ای

ژلوفن مسکن ژله‌ای شکل بوده و تنها تفاوت آن با ایبوپروفن ژله‌ای بودن آن است. هر دوی این داروها مسکن‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند و از نظر ظاهر متفاوت‌اند. مهم‌ترین عملکرد ژلوفن دردزدا بودن آن است و از طریق عملکرد محیطی که کاهش فعالیت پروستاگالاندین (واسطه‌های شیمیایی مشابه کلسترول که در واکنش به بیماری ترشح می‌شود) و احتمال جلوگیری از ترکیب یا عمل سایر مواد را به دنبال دارد،گیرنده‌های درد را نسبت به محرک‌های مکانیکی یا شیمیایی حساس می‌کند و به این صورت از فعالیت تکانه‌های درد جلوگیری می‌کند. این داروی ضد التهابی غیراستروئیدی با ممانعت از تولید مواد طبیعی خاصی که موجب بروز التهاب می‌شوند، درد و التهاب را در افراد کاهش می‌دهد و در نهایت تورم، درد و تب را کم می‌کند. ترشح پروستاگالاندین‌ها در مغز باعث بروز التهاب و درد می‌شوند. پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که از برخی بیماری‌ها رنج می‌برند مانند مبتلایان به آسم، مشکلات کبدی، کلیوی، نارسایی‌های خفیف قلبی، فشار خون بالا، حملات و بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عروق محیطی از قبیل باریک شدن عروق، مبتلایان به سکته و افرادی که سابقه خونریزی معده داشته‌اند، باید با احتیاط اقدام به مصرف ژلوفن و ایبوپروفن کنند.

عوارض شایع قرص ژلوفن

از عوارض شایع آن می توان به اسهال، حالت تهوع و استفراغ، سوء هاضمه شامل نفخ و درد شکمی، هرگونه درد در ناحیه معده یا روده ها اشاره کرد. عوارض شدید 1-افزایش حملات قلبی با مصرف ژلوفن در بیماران قلبی مصرف ژلوفن در افرادی که ریسک فاکتور بیماری های قلبی، عروقی و یا سابقه سکته مغزی و قلبی دارند؛ می تواند خطر حملات قلبی را افزایش دهد به همین دلیل باید با احتیاط تجویزو مصرف شود. 2-از کار افتادن کبد و کلیه ژلوفن به مرور زمان کلیه ها و کبد را از کار می اندازد،ژلوفن در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف آن به کبد فشار می آورد.همچنین دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است. مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند. 3-عدم کنترل فشارخون بیمارانی که فشار خون بالایی دارند،با مصرف این نوع داروها باعث خروج کنترل فشارخونشان می شود،بنابراین سعی کنید با دستور پزشک ار این دارو استفاده کنید. 4-افزایش حملات آسم مصرف قرص ژلوفن و داروهای این رده در بیماران آسمی می تواند منجر به افزایش خطر حملات آسمی شود. از دیگر عوارض حاد آن می توان به اختلال پوستی،اختلال بینایی و شنوایی،افسردگی و تغییر رفتاری،افزایش وزن،اختلال ادراری و زخم معده اشاره کرد.

موارد منع مصرف قرص ژلوفن

1-ژلوفن،ایبوپروفن،استامینوفن و همچنین داروهای ضد انعقادی تداخل دارویی دارند و نباید همراه این داروها استفاده شود. 2-افرادی که داروهای آنتی دیابتیک استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند زیرا ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد. 3-داروی ژلوفن نباید همراه با داروهای ادرار آور استفاده شود زیرا باعث کاهش اثر داور می شود. 4- افراد مبتلا به ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند نیز باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند.

  • محسن عبدلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی