عبدلیک

عبدل خان

عبدلیک

عبدل خان

بایگانی

۳۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

الفبای فارسی

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۴۲ ب.ظ

آشنایی با “حروف الفبا” + “حروف الفبای فارسی” به ترتیب

الفبای فارسی,الفبای فارسی برای کودکان,الفبای فارسی قبل از اسلام,الفبای فارسی فانتزی,الفبای فارسی با شعر,الفبای فارسی اندروید,الفبای فارسی باستان,الفبای فارسی نستعلیق

حروف الفبا , حروف الفبا فارسی , حروف الفبای فارسی , حروف الفبای فارسی به ترنیب

حروف الفبای فارسی و عربی بسیار شبیه هم هستند و فقط در چند حرف با هم تفاوت دارند و گچ پژ در زبان عربی وجود ندارد.بعضی از حروف هم در ظاهر کمی با هم فرق دارند.مانند ک فارسی که سرکشدار است و در عربی بدون سرکش است اما از لحاظ صدایی یک صدا دارند.بعضی از حروف هم مانند ث وجود دارند که از لحاظ تلفظی با هم فرق دارند ولی در حالت نوشتاری کاملا شبیه هم هستند.الفبای فارسی دارای سی و دو حرف است که با الف شروع می شود و با یا مام می شود.در الفبای فارسی حروفی وجود دارند که یک جور تلفظ می شوند ولی یک جور نوشته نمی شوند مانند چهار حرف ز ذ ض ظ.یا سه حرف س ص ث.

1♣  الف  ♣

2♣  ب  ♣

3♣ پ ♣

4♣ ت ♣

5♣ ث ♣

6♣ ج ♣

7♣ چ ♣

8♣ ح ♣

9♣ خ ♣

10♣ د ♣

11♣ ذ ♣

12♣ ر ♣

13♣ ز ♣

14♣ ژ ♣

15♣ س ♣

16♣ ش ♣

17♣ ص ♣

18♣ ض ♣

19♣ ط ♣

20♣ ظ ♣

21♣ ع ♣

22♣ غ ♣

23♣ ف ♣

24♣ ق ♣

25♣ ک ♣

26♣ گ ♣

27♣ ل ♣

28♣ م ♣

29♣ ن ♣

30♣ و ♣

31♣ ه ♣

32♣ ی ♣

حروف الفبا , حروف الفبا فارسی , حروف الفبای فارسی , حروف الفبای فارسی به ترنیب

روش آموزش حروف الفبای فارسی

به طور کلی الفباها به سه گروه آوایی، غیرآوایی و نیمه آوایی تقسیم می‌شوند. روش‌های آموزش الفبا به سه دسته تقسیم بندی می شوند: 1-روش تحلیلی،2- روش کلی و 3-روش ترکیبی.برای یادگیری الفباهای آوایی بهترین و مطمئن ترین روش، روش تحلیلی است.در این روش یک کلمه را به صداهای تشکیل دخنده ان تجزیه می کنند و سپس می نویسند.برای آموزش الفبای غیر آوایی بهترین روش کلی است.برای الفبای نیمه آوایی هم بهتر است از روش ترکیبی استفاده کنیم

حروف فارسی به ترتیب حروف : الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

حروف الفبا , حروف الفبا فارسی , حروف الفبای فارسی , حروف الفبای فارسی به ترنیب

با این شعر می توانید حروف الفبا را براحتی حفظ کنید

الفب پتث جچح خدذ رز سینشین صادضاد طاظا عین غین فاقاف کافلام میمنونواوهایا

حروف الفبا

  • محسن عبدلی

روغن زیتون

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ق.ظ

خواص و فواید “روغن زیتون” برای مو و ابرو و پوست

روغن زیتون برای مو,روغن زیتون برای پوست,روغن زیتون برای پوست چرب,روغن زیتون اصل,روغن زیتون سرخ کردنی,روغن زیتون برای جوش صورت,روغن زیتون و واژن,روغن زیتون اتکا,روغن زیتون مو,روغن زیتون برای موهای کم پشت,روغن زیتون برای موی سر,روغن زیتون برای مو خوب است؟,روغن زیتون برای موها,روغن زیتون برای موخوره,روغن زیتون برای موهای خشک,روغن زیتون برای موهای چرب,روغن زیتون برای مو چه فایده ای دارد,روغن زیتون برای موی رنگ شده

روغن زیتون

تاریخچه ای از روغن زیتون

سالیان سال  است که انسان ها از میوه های درخت زیتون روغنی میگیرند که به سلطان روغن های گیاهی موسوم است و آن روغن زیتون است. و علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی و حتی به عنوان سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می شود. خواص بی نظیر در روغن زیتون به حدی است که تنها گذر زمان و پیشرفت هر چه بیشتر علم می تواند از آن پرده بردارد. شاید شگفت آورترین نکته این روغن آن است که می گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند. به طوری که حتی در روایتی از پیامبر گرامی اسلام ص نیز آمده است که زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

خواص مصرف روغن زیتون :

روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان است که باعث افزایش طول عمر و کاهش دهنده بیماری های مرتبط با مصرف روغن های اشباع می شود.

روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون برای پوست

مصرف روغن زیتون برای سلامتی مفید است :

  1. روغن زیتون موجب  سلامت شریان‌ها می شود.
  2. روغن زیتون باعث جلو گیری از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی- عروقی می ‌شود.
  3. روغن زیتون کلسترول خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند.
  4. روغن زیتون به علت داشتن چربی های غیر اشباع مونو باعث گشاد شدن سرخرگ ها شده و از این طریق باعث کاهش فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود.
  5. روغن زیتون قند خون بدن را تنظیم میکند
  6. روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان های قوی مثل پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش پر اکسیداسیون چربی ها در بدن و به دنبال آن کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. در نتیجه بدن را از صدمه رادیکال های آزاد حفظ می کند و بدین طریق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان‌، خصوصاً سرطان پوست، روده و سرطان سینه در زنان می شود.
  7. باعث کاهش وزن می شود
  8. درمان شوره سر
  9. روغن زیتون برای دور چشم

  10. روغن زیتون برای دور چشم

خواص عمومی روغن زیتون :

  1. روغن زیتون باعث پایین اومدن فشار خون بالا می شود
  2. روغن زیتون باعث قطع خون ‌ریزی لثه و تقویت لثه می شود
  3. روغن زیتون موجب تقویت حافظه می شود
  4. روغن زیتون موجب جلوگیری از سفید شدن مو می شود
  5.  روغن  زیتون مسکنی برای  دردهای روماتیسمی است

خواص دارویی روغن زیتون :

  1. دم کردن برگ درخت زیتون برای نقرس و رماتیسم خوب است.
  2. برای سرباز شدن جوش ها وکورک ها زیتون را حسابی له کرده و رو جوش یا کورک بگذارید
  3. جوشانده برگ درخت زیتون تب بر است
  4. پماد نارس زیتون برای سوختگی بدن مفید است
  5. جویدن برگ درخت زیتون باعث از بین رفتن زخم های دهان می شود

خواص روغن زیتون

خواص روغن زیتون

مصرف روغن زیتون در آشپزی :

روغن زیتون یکی بهترین روغن های مناسب برای پخت و پز است زیرا در اثر حرارات خراب نمی شود.

خواص جادویی روغن زیتون بر زیبایی :

اگر به دنبال زیبایی و شادابی پوست خود هستید، اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون باعث جلوگیری از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست شما می رساند.امروزه در بسیاری از شامپوها،روغن های حمام،صابون ها،روغن های ماساژ و روغن های ناخن و حتی برای درمان بیماری های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود
روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت و تقویت ریشه مو استفاده نمود.
فواید روغن زیتون
  1.  گرم شدن روغن زیتون باعث می شود که کمی از طعم و بوی روغن زیتون از دست یرود. گرم شدن در دمای بالا می‌تواند باعث از بین رفتن و ناپایداری روغن شود، که باعث ایجاد بیماری‌های قلبی در مصرف کنندگان می‌شود.
  2. مصرف زیاد میوه زیتون نیز سبب لاغری ، بی‌خوابی و اختلالات تنفسی می‌شود.
  3. زیاده روی در مصرف چربی به خصوص چربی های ترانس و اشباع شده دیر یا زود زنگ سکته را به صدا در خواهد آورد. چربی ها باعث افزایش کلسترول بد خون و کاهش کلسترول خوب خون می شوند. کلسترول بد خون در جداره ی رگ ها تجمع کرده و باعث می شوند که قلب برای تنظیم کردن خون در بدن به زحمت بیفتد. این مسئله به افزایش فشار خون، تصلب شرایین، سکته قلبی یا سکته مغزی منجر می شود. توصیه می کنیم در آشپزخانه از روغن زیتون، سویا، کانولا و کلزا استفاده کنید. ماهی، مرغ، بوقلمون، حبوبات از جمله لوبیا را دریابید. مصرف لبنیات پرچرب را کنار گذاشته و از انواع کم چرب استفاده کنید. در حین خرید از انتخاب محصولات غذایی که حاوی چربی های ترانس هستند بپرهیزید.

  4.  افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بو داده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

یک متخصص تغذیه در باره بیماری دیابت نوع 1 عقیده دارد که برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادکننده عروق خونی، کاهش دهنده کلسترول بد و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول، نرم کننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند و در بهبود بیمارانی که جراحی قلب دارند، مفید است.

اگر کمردرد در اثر فشار (مثل برداشتن وزنه) باشد؛ جهت مداوای این درد در صورتیکه جابجایی مهره‌ها مشاهده شود، باید بدون آنکه به نخاع آسیبی برسد، آن‌ها را به جا انداخت، استراحت کرد و کمر را بست. در غیر این صورت می‌توان مقداری سالیسیلات را با نمک طعام مخلوط نموده و در آب گرم حل و ضماد کرده و با روغن زیتون و یا روغن کنجد به آرامی ماساژ دهند. اگر درد شدید باشد، علاوه بر آن می‌توان یک قطعه پوست دمبه را گرم کرده و بر کمر ببندند و استراحت کنند.

برای درمان گیاهی آب مروارید ،چکاندن روغن زیتون در چشم به صورت مداوم بسیار مفید است.

مالیدن عاقرقرحا با روغن زیتون براى کزاز،بى‌حسّى عضلات و اعضا و سستى مزمن مفید است.

کسانیکه به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، بهتر است بهتر است برای جلوگیری از سکته قلبی این خوراکی‌ها را مصرف کنند: سیب زمینی شیرین (نوعی سیب زمینی که مغز آن نارنجی رنگ است)، شربت نارنج، سبزیجات برگ‌دار سبز، انواع هویج، کلم و سبزیجات (در صورت پخت با حرارت ملایم و مدت کوتاه پخته شود)، کدو تنبل کنسرو شده یا پخته شده، مرغ یا بوقلمون بدون چربی، ماکارونی و سس گوجه کم چرب، سیر و پیاز، پیتزای مرغ، پسته، گردو، بادام، روغن زیتون، شیر بدون چربی، پرتقال همراه با قسمت های سفید رنگ داخل آن، انگور سیاه یا انگور قرمز، میوه های خشک به خصوص زرد آلو خشکه، خرما و آلو خشکه، طالبی، غذا های حاوی نخود و لوبیا، گل کلم.در مقابل نیز از صرف کردن این نوع غذاها باید پرهیز کرد:چربی‌های مضر مثل چربی گوشت و چربی‌های بالای حیوانی، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌کردنی، بستنی، شیرینی، نمک(درصورتیکه فشار خون بالا دارید)، چیپس و مواردی از این قبیل.

درمان چربی خون ؛ ورزش کردن و دویدن، کاهش وزن، سیگار نکشیدن، مصرف روغن‌های خوب و مناسب(مثل روغن زیتون تصفیه شده، روغن حیوانی و روغن کنجد)، اجتناب از مصرف زیاد برخی مواد غذایی(مثل سیب زمینی، آرد، شکر، برنج سفید و…)، حجامت، استفاده از گوشت سفید، سیر، شوید، شاهتره، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید، عناب، قره قات، بنفشه، انار، اسپرزه، کدو، خیار، ترشک، بر هندی، کاهو و تخم کاهو، قدومه، سپستان و سماق.

روغن زیتون

  • محسن عبدلی

تعبیر خواب ماهیگیری

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۰۸ ب.ظ

تعبیر خواب ماهی | تعبیر خواب

تعبیر خواب ماهی,تعبیر خواب ماهی مرده,تعبیر خواب ماهی سیاه,تعبیر خواب ماهی سرخ شده,تعبیر خواب ماهی پخته,تعبیر خواب ماهی گیری,تعبیر خواب ماهیگیری با قلاب,تعبیر خواب ماهی قرمز مرده,تعبیر خواب ماهی زنده,تعبیر خواب ماهی گلی قرمز,تعبیر خواب ماهی مرده و زنده,تعبیر خواب ماهی مرده که زنده شود,تعبیر خواب ماهی مرده چیست,تعبیر خواب ماهی مرده در رودخانه,تعبیر خواب ماهی مرده سفید,تعبیر خواب ماهی مردن,تعبیر خواب ماهی سیاه بزرگ,تعبیر خواب ماهی سیاه کوچک,تعبیر خواب ماهی سیاه مرده,تعبیر خواب ماهی سیاه رنگ,تعبیر خواب ماهی سیاه و قرمز,تعبیر خواب ماهی سیاه گرفتن,تعبیر خواب ماهی سیاه و سفید,تعبیر خواب ماهی سیاه کوچولو,تعبیر خواب ماهی سیاه زنده,تعبیر خواب ماهی سرخ شده چیست,تعبیر خواب دیدن ماهی سرخ شده,تعبیر خواب ماهی پخته شده,تعبیر خواب ماهی پخته خوردن,تعبیر خواب ماهی پخته,تعبیر خواب ماهی پخته چیست,تعبیر خواب ماهی پختن,تعبیر خواب ماهی پختن,تعبیر خواب خوردن ماهی پخته,تعبیر خواب خوردن گوشت ماهی پخته,تعبیر خواب ماهی گرفتن,تعبیر خواب ماهی گرفتن از رودخانه,تعبیر خواب ماهی گرفتن از دریا,تعبیر خواب ماهی گرفتن از آب,تعبیر خواب ماهی قرمز مرده در تنگ,تعبیر خواب ماهی قرمز بزرگ مرده,تعبیر خواب ماهی زنده در خشکی,تعبیر خواب ماهی زنده در دهان,تعبیر خواب ماهی زنده در غذا,تعبیر خواب ماهی زنده بزرگ,تعبیر خواب ماهی زنده دراب,تعبیر خواب ماهی گلی قرمز ابن سیرین

تعبیر خواب ماهی , تعبیرخواب ماهی , ماهی در خواب دیدن

یکی از معمول ترین خوابها دیدن ماهی در خواب است.اگر شما هم در خواب ماهی دیده اید و دنبال تعبیر خواب ماهی هستید این مطلب را که کامل ترین مطلب در مورد تعبیرخواب ماهی است را تا انتها دنبال کنید

تعبیر خواب ماهی از دید منوچهر مطیعی

دیدن ماهی در خواب خوب است بخصوص که ماهی در آبی زلال و شفاف شنا کند.

اگر در خواب ببینید که در کنار حوض یا آبگیر یا دریا یا رودخانه ای هستید و در آن آب پر از ماهی است که در حال شنا کردن تعبیر خواب خیلی خوب است و نشان از آینده ای روشن می دهد به شرطی که آب روشن و شفاف و زلال باشد

اگر در خواب ببینید که ماهی ها در آبی شنا می کنند که آب تیره و گل آلود است تعبیر خواب این است که شما به بزرگی و جاه و مقام و ثروت می رسید اما باید سختی ها و غم و رنج فراوانی را طی کنید.

اگر در خواب ببینید ماهی های زیبایی در آب متعفن شنا می کنند تعبیر خواب این است شما چیزهایی بدست می آورید که ارزش رنج و سختی و بیماری هایی که برای رسیدن به ان چیزها می کشید را ندارند

تعبیر خواب آب متعفن بیماری و حبس و محکومیت است.

تعبیر خواب ماهی سفید بخت و اقبال است

تعبیر خواب ماهی زرد طلایی پول و مال است

تعبیر خواب ماهی قرمز و سرخ فر و شکوه است.

تعبیر خواب دیدن ماهی ها داخل تنگ مثل نوروز: اگر کسی به شما بدهد خیلی خوب است و از او به شما خیر می رسد و اگر شما به کسی بدهبد از شما به او خیر می رسد.

اگر در خواب ببینید ماهی را درسته قورت می دهید دچار حرص و آز می شوید و اگر غذایی بخورید به نعمت می رسید

اگر در خواب ببینید ماهی شور می خورید به بلا و مصیبت دچار می شوید.

تعبیر خواب ماهی از دید دانیال نبی ع

تعبیر خواب دیدن ماهی در دریای گرمسیر دلیل بلا و سختی است و تعبیر دیدن ماهی در دریای سردسیر خوب است. اگر ماهی ها بزرگ بودن تعبیر خواب غنیمت است و اگر ماهی کوچک بود تعبیرش غم است.

اگر در خواب ببینید از شکم ماهی مروارید یافت تعبیر خواب این است که پسری آورد

تعبیر خواب ماهی از دید محمد بن سیرین

اگر دید کسی ماهی شود و خشک به وی داد، دلیل که بزرگی ظلم کند. اگر ماهی خورد، دلیل که از غلام مضرت بیند و بعضی می گویند، دلیل سفر است.

تعبیر خواب ماهی از دید جابر مغربی

دیدن ماهی تازه دلیل بر غنیمت است چرا که در غذاهای بهشتی که برای حضرت عیسی اورده بودند ماهی بود.

اگر در خواب ببیند که از دهانش ماهی خارج می شود تعبیر خواب این است که دروغ زیاد می گوید

اگر دید از قضیب او ماهی بیرون آمد، دلیل که او را دختری آید.

اگر ماهی تازه پخته می خورد، دلیل که به قدر آن مال حاصل کند.

اگر در خواب ببیند ماهی فروشی می کند به منفعت می رسد

اگر در خواب ببیند ماهیان دریا با او سخن می گویند دلیل که راز پادشاه آگاه شود و مراد خود حاصل کند. 

تعبیر خواب ماهی از دید حضرت امام جعفر صادق ع

دیدن ماهی بر شش و جه است.

اول: وزیر. دوم: لشگر. سوم: دختر دوشیزه. چهارم: غنیمت. پنجم: غم و اندوه. ششم: کنیزکی هندوی.

تعبیر خواب ماهی از دید خالد بن علی بن محد العنبری

تعبیر خواب دیدن ماهی اگر قابل شمارش باشد زن و اگر غیر قابل شمارش باشد مال و منفعت است

اگر ماهی زنده باشد به کنیز یا دختر باکره تعبیر میشود

تعبیر خواب ماهیگیری کردن خیر و منفعت است

تعبیر خواب از دید لوک اویتنهاو

تعبیر خواب ماهیگیری ، سود زیاد است

تعبیر خواب ماهیهای بزرگ ، رضایت است

تعبیر خواب ماهیهای کوچک ، شکست است

تعبیر خواب ماهیهای مرده ، ناراحتی است

تعبیر خواب پختن ماهی ، داشتن خانه با سامان است

تعبیر خواب خریدن ماهی ، اطلاعات غلط است

تعبیر خواب ماهیهای فرمز ،ازدواج با یک فرد ثروتمند است

تعبیر خواب ماهی از دید یوسف نبی ع

دیدن ماهی در خواب، روزی است

تعبیر خواب ماهی از دید آنلی بیتون

تعبیر خواب دیدن ماهی در آب پاکیزه این است که افراد دارای قدرت شما را مورد محبت قرار می دهند.

تعبیر خواب دیدن ماهی مرده این است که در اثر اتفاقی دردناک ثروت خود را از دست می دهید

اگر دختری در خواب ماهی ای ببیند تعبیر آن این است که همسری خوب و با استعداد به دست آورد

تعبیر خواب دیدن گربه ای که ماهی را صید می کند این است که نقشه های دشمنان شما را اذیت میکند اما حضور ذهن و اقبال به شما کمک می کند تا از دام آنها بگریزید .

تعبیر خواب به آب زدن برای گرفتن ماهی این است که با توانایی و شهامت به ثروت می رسید

تعبیر خواب ماهیگیری کسب قدرت و علم اقتصاد است اما اگر چیزی نکیرید یعنی تلاشتان بی فایده است

تعبیر خواب خوردن ماهی در خواب روابط دوستانه و پایدار است

تعبیر خواب ماهی در کتاب سرزمین رویاها

تعبیر خواب یک ماهی که به آزادی در آب شنا میکند شانس است

تعبیر خواب گرفتن یک ماهی ،شما را به نهایت دوست خواهند داشت

تعبیر خواب دیدن یک ماهی روی پیشخوان ، منتظر دردسر باشید .

تعبیر خواب یک ماهی در حال شنا در آب کم عمق ، خوشنامی خود را از دست خواهید داد .

تعبیر خواب دیدن بازار ماهی فروشان ، به یک موقعیت پرافتخار خواهید رسید

تعبیر خواب دیدن ماهی رنگی توسط یک زن ، بیماری او را تهدید می کند .

تعبیر خواب اینکه یک مرد خواب ماهیهای رنگی ببیند ، مشاجره و عذاب

تعبیر خواب داشتن ماهی ، لذتهای متعددی نصیبتان میشود

تعبیر خواب ماهی پختن یا سرخ کردن، یک ازدواج است

تعبیر خواب ماهی آب پز خوردن شادی است

تعبیر خواب ماهی سرخ کرده خوردن، نگرانی و اضطراب شدید است

تعبیر دیدن یک ماهی مرده در یک جویبار این است که تمامی امیدهایتان را از دست می دهید .

تعبیر خواب اینکه یک زن خواب یک ماهی در حال تخم ریزی ببیند این است که دوران بارداری بسیار سختی در پیش دارد .

تعبیر اینکه ببینید یک ماهی بزرگ صید می کنید این است که پول و شادی به دست می آورید

اگر ببینید که ماهیهای کوچک صید می کنید تعبیر خواب این است که شکست و انحطاط شما متناسب با اندازه ماهی خواهد بود .

تعبیر خواب یک ماهی قرمز چیزی جز رضایت و شادی بزرگ نیست

تعبیر خواب دیدن ماهی شور این است که برای رهائی از فقر باید کار و مبارزه کنید .

تعبیر خواب دیدن ماهی دودی این است که  نارضایتی در زندگی است

تعبیر خواب خریدن ماهی این است که یک ملاقات غیره منتظره در پیش دارید

تعبیر خواب یک ماهی پرنده این است که دوستانتان شما را فریب خواهند داد

تعبیر خواب یک ماهی پرنده در حال پرواز در هوا  خیانت و فریب است

تعبیر خواب تعداد بسیار ماهی پرنده پشت سرهم پرواز میکنند خوشبختی است

یک زن مجرد خواب ماهی قرمز ببییند : او یک ازدواج پرپول خواهد کرد .

تعبیر خواب دیدن ماهی قرمز توسط زن متاهل این است که او بزودی طلاق می گیرد .

تعبیر خواب ماهی قرمز مرده این است که ناکامی در انتظار شماست .

اگر ببینید که یک ماهی قرمز در یک تنگ در خانه شماست  پول فراوانی بدست می آورید .

اگر ببینید در خوا بچه ها با یک ماهی قرمزبازی می کنند تعبیرش شادی است

اگر ببینید ماهی قرمز می خرید یک ازدواج در فامیل در راه است

تعبیر خواب خواب ماهی قزل آلا این است که مشکلات شما به پایان میرسند .

اگر ببینید شما ماهی قزل آلا می خورید تعبیرش پول است

اگر در خواب ببینید قزل آلا می پزید مشاجره با اعضاء فامیل در راه است

تعبیر خواب صید قزل آلا پول فراوان است

تعبیر خواب دیدن قزل آلا در بازار ماهی فروشان پیشرفت چشمگیری در اجتماع کسب خواهید کرد .

اگر در خواب ببینید دیگران قزل آلا صید می کنند تعبیرش بدشانسی در عشق است

تعبیر خواب ماهی کولی شانس است

اگر ببینید که با ماهی کولی غذا درست می کنید تعبیرش پول است

تعبیر خواب ماهی | تعبیرخواب ماهی | ماهی در خواب دیدن

  • محسن عبدلی

آموزش نصب دوربین مداربسته

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۵ ق.ظ

بهترین روش “آموزش نصب دوربین مداربسته” به طور کامل

آموزش نصب دوربین مداربسته , آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf , آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه , آموزش نصب دوربین مداربسته رایگان , آموزش نصب دوربین مدار بسته , آموزش نصب دوربین مداربسته به اینترنت , آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه filetype pdf , آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf , آموزش نصب دوربین مداربسته ip

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز به نصب دوربین های مداربسته بیش از پیش احساس می شود.وجود این دوربین ها خیلی مفید است و در کارهای مهم ضرورت دارد.شاید شما هم بخواهید آموزش نصب دوربین مداربسته را فرا بگیرید.پس با خواندن این مطلب تواناهای خود را در این موضوع افزایش دهید

به طور کلی نصب دوربین مداربسته شبکه پیچیدگی بیشتری نسبت به نصب دوربین های آنالوگ دارد.ولی یادگیری آموزش نصب دوربین مداربسته خیلی زمان نمیبرد.با خواندن این مقاله شما با طریقه اتصال دوربین شبکه به کامپیوتر و گرفتن تصویر آن بر روی کامپیوتر آشنا می شوید.یکی از اصول کلی و اساسی در نصب دوربین شبکه عیب یابی سیستم شبکه است و این کار مستلزم زمان و تجربه زیاد در این کار است. نصب دوربین های شبکه به هم شباهت دارد و در این مطلب توضیح داده می شود

   آموزش نصب دوربین مداربسته     

آموزش نصب دوربین مداربسته

اتصال تغذیه به دوربین در آموزش نصب دوربین مدار بسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته بهتر است آداپتور خود دوربین باشد اگر دوربینتان آداپتور نداشت از آداپتور مناسب دوربین استفاده کنید

آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf

آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf

اتصال دوربین به کامپیوتر در آموزش نصب دوربین مدار بسته

برای اتصال دوربین به کامپیوتر خود باید از یک کابل عادی شبکه استفاده نمایید. یک سر کابل باید به خروجی LAN دوربین متصل شود و سر دیگر به LAN کامپیوتر شما متصل باشد. توجه داشته باشید که در صورتی که خروجی LAN کامپیوتر نمی تواند دوربین را به صورت POE تغذیه کند پس حتما باید تغذیه دوربین را به صورت مجزا به دوربین وصل کنید. (کابل LAN را میتوانید در اندازه های مختلف از مغازه های خدمات رایانه ای تهیه کنید)

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

خواندن IP دوربین در آموزش نصب دوربین مدار بسته

بر روی جعبه یا کاتالوگ دوربین می توانید آدرس IP و پسورد اولیه دوربین را پیدا کنید. این آدرس به صورت یک کد چهار سیلابی است (برای مثال 192.168.1.10). هر سیلاب بیش از 255 نخواهد بود.دقت کنید آی پی را درست وارد کنید

آموزش نصب دوربین مداربسته رایگان

آموزش نصب دوربین مداربسته رایگان

تنظیم رنج IP کامپیوتر در آموزش نصب دوربین مدار بسته

دقت نمایید که هر آدرس IP دارای چهار سیلاب است. به سه سیلاب اول ادرس از سمت چپ رنج IP گفته می شود. برای مثال در ادرس IP 192.168.1.14 رنج IP برابر 192.168.1خواهد بود. برای آنکه بتوانید دوربین را به کامپیوتر خود متصل کنید باید سه سیلاب اول ادرس IP خود را با سه سیلاب اول ادرس دوربین یکسان کنید یا در اصطلاح رنج IP کامپیوتر و دوربین را یکی کنید. توجه داشته باشید که رقم اخر ادرس باید حتما متفاوت باشد. بهتر است برای کامپیوتر رقم 1 را به عنوان رقم آخر انتخاب کنید. (برای یادگیری نحوه تغییر IP کامپیوتر به کتاب های اولیه آموزش شبکه مراجعه کنید)

آموزش نصب دوربین مدار بسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته

Ping کردن ادرس IP دوربین در آموزش نصب دوربین مدار بسته

پینگ کردن به این معناست که اتصال دو تجهیز به هم را بررسی کنیم.اگر پینگ دوربین را نداشتید بهترین کار این است که رنج IP و اتصال سخت افزاری دوربین را مجدد چک کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته به اینترنت

آموزش نصب دوربین مداربسته به اینترنت

نصب نرم افزار دوربین در آموزش نصب دوربین مدار بسته

دوربین های مختلف با توجه به بند و مدل دارای نرم افزار خاص خود هستند.این نرم افزار ها خیلی بهم شبیه هستند و تفاوتهای کوچکی با هم دارند.برای پیدا کردن نرم افزار CMS دوربین به CD موجود در جعبه دوربین خود مراجعه کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه filetype pdf

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه filetype pdf

اضافه کردن دوربین به نرم افزار در آموزش نصب دوربین مدار بسته

وقتی که نرم افزار را نصب کردید به قسمت Search device یا add device در نرم افزار مراجعه کنید.در این قسمت پس از سرچ کردن تجهیزات متصل به کامپیوتر شما خواهید توانست دوربین خود را که با IP مشخص شده روی جعبه قابل شناسایی است پیدا کنید و آن را به نرم افزار اضافه کنید. پس از اضافه کردن دوربین به نرم افزار شما قادر خواهید بود تصاویر دوربین را در نرم افزار مشاهده کنید یا تنظیمات خود را روی دوربین انجام دهید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf

آموزش نصب دوربین مدار بسته pdf

توضیحاتی در مورد دوربین مدار بسته و سیستم های کنترل تصویری

به طور ساده این سیستم یک دوربین و مانیتور است.و تصاویر جلوی دوربین را میشود در مانیتور مشاهده کرد.در حالتهای پیشرفته تعداد دوربین قابلیت افزایش دارند و می توان تصاویر را از زوایای مختلفی دید و همچنین بزرگنمایی کرد.

از لحاظ کاربردی چند نوع دوربین داریم؟

1-دوربین فیبری، 2-دوربین پین هل ،3-دوربین نیمه صنعتی ،4-دوربین صنعتی ، 5-دوربین دید در شب ، 6-دوربین اسپید دام.

آموزش نصب دوربین مداربسته ip

آموزش نصب دوربین مداربسته ip

دوربین اسپید دام چگونه دوربینی است؟

دوربینی است بسیار پیشرفته با تصویر رنگی کامل و سیستم چرخش زاویه و بزرگنمایی

دوربین ها برای کار کردن از چه ولتاژی استفاده می کنند؟

12 ولت مستقیم

220 ولت متناوب

اصطلاحات پن و تیلت در دوربین مدار بسته چه مفهومی دارند؟

دوربین گردان دو حالته را به نام پن و دوربین گردان چهار حالته را به نام پنتلیت می شناسند.

بهترین روش "آموزش نصب دوربین مداربسته" به طور کامل

اصطلاحات ( این دُر) و ( آوت دُر) در دوربین مداربسته چه مفهومی دارند؟

به خاطر تعیین نوع پوشش دوربین ها یا تنظیم نور مناسب آنها در فضا های مختلف دوربین ها را به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی می کنند. یعنی در فضای خارجی حتما باید از دوربین ( آوت دُر ) استفاده کرد.

در سیستم دوربین مدار بسته منظور از کاور چیست؟

کاور در واقع محفظه یا پوشش خارجی است که دوربین و لنز در داخل آن قرار می گیرد و نقش محافظ دوربین را دارد.

آموزش نصب دوربین مداربسته

  • محسن عبدلی

سکته قلبی

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۶ ب.ظ

درمان “سکته قلبی” و علائم آن

سکته قلبی,بیماری سکته قلبی,سکته قلبی در بارداری,علائم سکته قلبی,درمان سکته قلبی,درمان سکته قلبی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سکته قلبی,سکته قلبی را چگونه درمان کنیم,سکته قلبی در کودکان,سکته قلبی در بزرگسالان,سکته قلبی در نوزادان,سکته قلبی در بهار,سکته قلبی در تابستان,سکته قلبی در پاییز,سکته قلبی در زمستان,آشنایی با سکته قلبی,همه چیز در مورد سکته قلبی,سکته قلبی واگیردار است,سکته قلبی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سکته قلبی

درمان سکته قلبی و علائم آن
به گفته‌ی دکتر مسعود اسلامی، متخصص قلب و عروق، در برنامه‌ی سلامت باشید؛ تنگی عروق کرونر و سکته‌های قلبی وابسته به عوامل مختلف مثل بالا بودن چربی خون است. چربی که مضر است و باعث آسیب به دیواره‌ی رگ و تنگی آن می‌شود، کلسترول LDL است . چربی خوب هم وجود دارد که HDL است و کلسترول را از بافت‌ها برداشته و به کبد می‌برد. اخیراً دارویی درست شده که می‌تواند چربی خوب را بالا برده و به این صورت جلوی تنگ شدن عروق کرونر و سکته‌های قلبی را بگیرد.مصرف دخانیات، خصوصاً سیگار، پیپ و قلیان، از عوامل خطرزا در بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که باعث آسیب به دیواره‌ی رگ می‌شوند. (شدت این تأثیرات نیز در خانم‌ها بیشتر است.)اگر افرادی که عصبانی هستند و نمی‌توانند بر خشم خود غلبه کنند، دچار سکته‌ی قلبی شوند، احتمال سکته‌ی قلبی مجدد آنها بسیار بالا است.ما امروزه با جوان 30 یا 35 ساله‌ای مواجه می‌شویم که به سکته‌ی قلبی مبتلا شده و پدر او که هفتاد سال سن داشته و سالم است، او را همراهی می‌کند.

درمان سکته قلبی و علائم آن

به گزارش بی اس ام اس مشکلی که ما الان در کشور خود با آن مواجه هستیم و در دیگر کشورهای خاور میانه نیز دیده می‌شود، بروز سکته‌های قلبی در میانسالی است. از عوامل بروز آن شیوه‌ی زندگی و مخصوصاً تغذیه است. یعنی خوردن غذاهای پرچرب و دور شدن از رژیم غذایی سالم گذشتگان. درست است که بیماری‌های قلبی و عروقی در آقایان بیشتر از خانم‌هاست، اما در خانم‌ها بعد ازسن یائسگی بیماری قلبی و عروقی افزایش پیدا می‌کند دیرتر نیز تشخیص داده می‌شود. معمولاً بعد از سن یائسگی و برای جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان، کلسیم توصیه می‌شود . تحقیقات اخیر نشان داده که مصرف کلسیم به طور روزانه ممکن است باعث رسوب کلسیم در جدار عروق کرونر شود.ممکن است برخی افراد دچار سکته قلبی شوند بدون اینکه مبتلا به دیابت ، چربی خون و یا فشار خون باشند و یا حتی بدون اینکه سیگاری باشند . عاملی که در این افراد باعث سکته‌ی قلبی زودرس می‌شود این است که ممکن است در این افراد HDL یا چربی خوب پایین باشد . یک بیماری است که در اصطلاح به آن سندروم متابولیک می‌گویند. قند خون این افراد در حد دیابت نیست یعنی قند خون ناشتای آنها صد و ده گرم درصد است . فشار خون آنها در مرز است. تری گلیسرید آنها بالا است و چربی خوب آنها پایین است . این افراد نیز در معرض سکته‌های قلبی هستند .بیشترین علت بستری شدن بیماران قلبی نارسایی قلبی است. یعنی پمپاژ قلب ضعیف شده و نمی‌تواند خون را به خوبی از قلب خارج کند . این فرد وقتی راه می رود زود خسته شده و نفس او تنگ می شود . درمان عمده‌ی نارسایی قلبی درمان‌های دارویی است .آریتیمی قلبی نیز با ضربان قلب نامنظم پیش می‌آید. فرد ضربان قلب خود را احساس نمی‌کند. گاهی آریتمی خفیف است و فرد فقط احساس می‌کند که قلب او یکباره می‌ریزد، که در این مواقع، نیاز به کار خاصی ندارد . اما اگر فرد در حالت نشسته و بصورت ناگهانی احساس می‌کند که قلب او تند می‌زند و چند دقیقه این حالت ادامه داشته و بعداً قطع می‌شود، حتماً نیاز به بررسی و درمان دارد.کسانیکه به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، بهتر است این خوراکی‌ها را مصرف کنند: سیب زمینی شیرین (نوعی سیب زمینی که مغز آن نارنجی رنگ است)، شربت نارنج، سبزیجات برگ‌دار سبز، انواع هویج، کلم و سبزیجات (در صورت پخت با حرارت ملایم و مدت کوتاه پخته شود)، کدو تنبل کنسرو شده یا پخته شده، مرغ یا بوقلمون بدون چربی، ماکارونی و سس گوجه کم چرب، سیر و پیاز، پیتزای مرغ، پسته، گردو، بادام، روغن زیتون، شیر بدون چربی، پرتقال همراه با قسمت های سفید رنگ داخل آن، انگور سیاه یا انگور قرمز، میوه های خشک به خصوص زرد آلو خشکه، خرما و آلو خشکه، طالبی، غذا های حاوی نخود و لوبیا، گل کلم.در مقابل نیز از صرف کردن این نوع غذاها باید پرهیز کرد:چربی‌های مضر مثل چربی گوشت و چربی‌های بالای حیوانی، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌کردنی، بستنی، شیرینی، نمک(درصورتیکه فشار خون بالا دارید)، چیپس و مواردی از این قبیل.

از خواص چای سفید کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته قلبی، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات هستند

زیاده روی در مصرف چربی به خصوص چربی های ترانس و اشباع شده دیر یا زود زنگ سکته را به صدا در خواهد آورد. چربی ها باعث افزایش کلسترول بد خون و کاهش کلسترول خوب خون می شوند. کلسترول بد خون در جداره ی رگ ها تجمع کرده و باعث می شوند که قلب برای تنظیم کردن خون در بدن به زحمت بیفتد. این مسئله به افزایش فشار خون، تصلب شرایین، سکته قلبی یا سکته مغزی منجر می شود. توصیه می کنیم در آشپزخانه از روغن زیتون، سویا، کانولا و کلزا استفاده کنید. ماهی، مرغ، بوقلمون، حبوبات از جمله لوبیا را دریابید. مصرف لبنیات پرچرب را کنار گذاشته و از انواع کم چرب استفاده کنید. در حین خرید از انتخاب محصولات غذایی که حاوی چربی های ترانس هستند بپرهیزید.

داروهای ضد دیابت و داروهای مسکن و آرتروز، ممکن است خطر سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند.

کرفس : قابل ذکر است که رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را زیاد میکند لذت مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و عروق تاثیرگذار و موثراست و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان محافظت می نماید.

دم کرده قره قات را برای رقیق کردن خون تجویز می‌نمایند و اعتقاد بر آن است که خوردن آن از سکته قلبی ممانعت می نمایند.

عوامل تکرر ادرار ؛ کوچک بودن مثانه، عدم کشش مثانه، بیش فعالی مثانه، برخی بیماری‌ها(مثل پارکینسون، سکته یا تومور، دیسک‌های درمان نشده، آسیب‌های نخاعی و…)، عفونت در مجاری ادراری، استرس و اضطراب، وسواس ادراری و نگه داشتن ادرار به مدت طولانی.

در برخی مواقع غلظت خون می‌تواند موجب بروز سکته مغزی یا سکته قلبی، بیماری‌های ریوی، درد استخوان، زخم معده، سنگ کلیه و انسداد خون در افراد شود.

منبع: یاد بگیر دات کام

سکته قلبی و علائم آن

  • محسن عبدلی

اهدا خون

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۴ ب.ظ

شرایط و فواید “اهدا خون” برای بدن+مزایا “خون دادن”

اهدا خون,اهدا خون تهران,اهدا خون+فواید,اهدا خون بند ناف,اهدا خون اصفهان,اهدا خون در ماه رمضان,اهدا خون مشهد,اهدا خون یا حجامت,اهدا خون کرج,اهدا خون و خالکوبی,اهدای خون تهران,اهدای خون تهران,مراکز اهدا خون تهران,مراکز اهدا خون تهران,سازمان اهدا خون تهران,مرکز اهدا خون تهران,پایگاه اهدا خون تهران,سایت اهدا خون تهران,اهدا خون غرب تهران,اهدای خون فواید,اهدا خون و فواید آن,اهدای خون چه فوایدی دارد,اهدای خون و فواید آن,فواید اهدا خون برای بدن

شرایط و فواید اهدا خون برای بدن+مزایا خون دادن

به گزارش بی اس ام اس اهداء خون روند ساده‌ای دارد و تقریباً 30 تا 45 دقیقه زمان می‌برد که دارای مراحل مختلفی است. مراکز باید قبل از اهداء خون فرد مطمئن شوند که خون دادن برای فرد مضر نباشد.

نکات پیش از اهداء خون؛ زود خوابیدن در شب، خوردن صبحانه یا ناهار کافی، خوردن غذای مناسب قبل از اهداء خون، اجتناب از مصرف آسپرین به مدت 48 ساعت قبل از اهداء خون، اجتناب از خوردن برخی نوشیدنی‌ها(مثل چای، قهوه و نوشابه‌های کافئین‌دار)، مصرف غذاهای غنی از آهن(مثل گوشت قرمز، ماهی و جگر) و دوری از خوردن غذاهای چرب.

نکات پس از اهداء خون؛ فرد نباید از جای خود بلند شود و بدنش باید 10 تا 15 دقیقه استراحت کند، هنگام بلند شدن از تکیه‌گاهی(مثل تخت) استفاده شود، حداقل به مدت 4 ساعت نباید ببه پوششی که روی بازو قرار دارد دست زد، اگر محل خونگیری خونریزی داشت باید دست را بالا گرفت و با گاز استریل یا چارچه‌ای تمیز و با نیرویی برآمدگی کف دست به آن فشار آورد، بعد از استراحت بهتر است شربت و شیرینی مصرف شود، تا نیم ساعت پس از آن نباید سیگار کشید و تا 24 ساعت بعد از آن نیز نباید ورزش کرد، باید به مقدار کافی از آب و نوشیدنی استفاده کرد، باید غذاهای حاوی آهن مصرف شود و از مصرف غذاهایی که مانع جذب آهن می‌شوند اجتناب کرد.حجامت نیز یکی از بارزترین نمادهای طب سنتی و اسلامی است و شامل انواع مختلفی می‌باشد که بستگی به طبع و وضعیت فرد دارد.برای کاهش میزان کلسترول خون، فقط انجام حجامت مفید است و با توجه به فراوانی مسمومیت‌های غذایی و شیمیایی، آلرژیک و تنفسی، حجامت می‌تواند بهترین راه برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها باشد.البته کسانیکه طبق تعاریف طب سنتی و اسلامی دچار غلبه شدید بلغم هستند، بچه‌ها(از بدو تولد تا چهارماهگی)، زنان باردار(تا ماه چهارم)، هنگام عادت ماهیانه خانم‌ها، افرادی که کمبود خون دارند و کسانیکه دچار فشار خون بالا هستند نباید حجامت کنند.

درمان غلظت خون ؛ نوشیدن آب، میوه‌ها و سبزیجات، مصرف آلبالو، لیمو ترش، موز، خون دادن و پرهیز از سیگار و هوای آلوده.

منابع:

پرتال سازمان انتقال خون ایران

پارسینه

پایگاه خبری آفتاب

اهدا خون

  • محسن عبدلی

پرکاری تیروئید

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳ ب.ظ

علائم و عوارض “پرکاری تیروئید”+درمان پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید,پرکاری تیروئید در بارداری,پرکاری تیروئید علائم,پرکاری تیروئید چیست,پرکاری تیروئید درمان,پرکاری تیروئید در کودکان,پرکاری تیروئید و بارداری,پرکاری تیروئید در نوزادان,پرکاری تیروئید و ریزش مو,پرکاری تیروئید علائم و درمان,علائم پرکاری تیروئید در زنان,علائم پرکاری تیروئید چیست؟,علائم پرکاری تیروئید چیست؟,علائم پرکاری تیروئید در کودکان,علائم پرکاری تیروئید,پرکاری تیروئید چیست,عوارض پرکاری تیروئید چیست,درمان پرکاری تیروئید چیست؟پرکاری تیروئید نوزادان,عوارض پرکاری تیروئید در دوران بارداری,درمان پرکاری تیروئید در دوران بارداری,تیروئید پرکار در دوران بارداری,پرکاری تیرویید در زمان بارداری,خطرات پرکاری تیروئید در دوران بارداری,علائم پرکاری تیروئید در دوران بارداری,پرکاری تیرویید در دوران حاملگی,پرکاری تیروئید ریزش مو

پرکاری تیروئید

 به گزارش بی اس ام اس در پرکاری تیروئید، این غده مقدار زیادی هورمون تیروکسین ترشح می‌کند که آثار دیگری را نیز بدنبال دارد. مثل؛ افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن، بالا رفتن ضربان قلب، تعریق، عصبانیت زیاد، مشکلات قلبی، شکنندگی استخوان‌ها، مشکلات چشمی، سرخی و ورم پوست و بحران تیروتوکسیک(تب و هذیان ناگهانی).

عوامل پرکاری تیروئید ؛ مصرف زیاد ید، بیماری گریوز، التهاب غده تیروئید در اثر عفونت ویروسی و یا بعد از بارداری، رشد غیر سرطانی غده تیروئید و یا هیپوفیز، تومور بیضه‌ها و تخمدان و عکسبرداری پزشکی با رنگ‌های حاوی ید.

علائم پرکاری تیروئید ؛ کاهش وزن ناگهانی، ضربان قلب سریع(بیش از 100 ضربه در دقیقه)، تپش قلب، ضربان قلب نامنظم، افزایش اشتها، نگرانی، اضطراب، کج خلقی، تعریق زیاد، تغییر در زمان قاعدگی، بیشتر شدن حساسیت به گرما، بزرگ شدن غده تیروئید(به شکل ورم در زیر گردن)، خستگی و ضعیف ماهیچه‌ها، نازک شدن پوست و داشتن موی شکننده و باریک.برخی از این علائم ممکن است در افراد مسن بروز نکند.

پرکاری تیروئید , درمان پرکاری تیروئید , علائم پرکاری تیروئید , عوارض پرکاری تیروئید در دوران بارداری چیست

این بیماری از راه‌های آزمایشات و تست‌های بالینی و آزمایش خون قابل تشخیص است.

درمان؛ مصرف داروهای ضدتیروئید(با تجویز پزشک)، ید رادیواکتیو، جراحی و برداشتن بخش‌هایی از غده تیروئید.

باید توجه داشت که با وجود مؤثر بودن راه‌های درمان، بی‌توجهی به این بیماری نیز می‌تواند خطرناک باشد.

منبع:

راستینه

پرکاری تیروئید

  • محسن عبدلی

زخم معده

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۰۹ ب.ظ

علائم و راه درمان زخم معده + پیشگیری از زخم معده

زخم معده,زخم معده چیست,زخم معده علائم,زخم معده به انگلیسی,زخم معده و درمان آن,زخم معده رژیم غذایی,زخم معده درمان,زخم معده و اثنی عشر,زخم معده و روزه,زخم معده چیست,علائم زخم معده چیست؟,علت زخم معده چیست,بیماری زخم معده چیست,درمان زخم معده چیست,نشانه زخم معده چیست,نشانه های زخم معده چیست؟,علائم بیماری زخم معده چیست,علامت زخم معده چیست,علائم زخم معده,زخم معده و علائم آن,زخم معده و علائم,زخم معده علائم و درمان,علائم زخم معده و اثنی عشر,علائم زخم معده و درمان آن,علائم زخم معده شدید,علائم زخم معده در کودکان,علائم زخم معده واثنی عشر,زخم معده به انگلیسی چی میشه,ترجمه زخم معده به انگلیسی,زخم معده و درمان آن به روش طب سنتی,زخم معده و راههای درمان آن,زخم معده و راه درمان آن,بیماری زخم معده و درمان آن,علایم زخم معده ودرمان آن,علت زخم معده ودرمان آن,زخم معده و رژیم غذایی,رژیم غذایی زخم معده و اثنی عشر,درمان زخم معده با رژیم غذایی,زخم معده درمان گیاهی,زخم معده درمان دارد,زخم معده درمان طب سنتی,زخم معده و درمان,آیا زخم معده درمان می شود,آیا زخم معده درمان دارد,ایا زخم معده درمان می شود,اگر زخم معده درمان نشود,آیا زخم معده درمان قطعی دارد,زخم معده و اثنی عشر,روش درمان زخم معده و اثنی عشر,درمان زخم معده و اثنی عشر,تفاوت زخم معده و اثنی عشر,علایم زخم معده و اثنی عشر,درمان زخم معده و اثنی عشر با داروهای گیاهی,درمان زخم معده و اثنی عشر,علائم زخم معده و اثنی عشر,زخم معده و روزه گرفتن,زخم معده و روزه داری,زخم معده روزه,علائم زخم معده چیست,درمان زخم معده چیست,علایم زخم معده چیست؟,علت زخم معده چیست,نشانه های زخم معده چیست

علائم و راه درمان زخم معده + پیشگیری از زخم معده 

به گزارش بی اس ام اس درد ناشی از زخم معده، جداره داخلی معده و یا قسمت آغازین روده‌ی کوچک را درگیر می‌کند و بخاطر تماس اسید معده با منطقه‌ی آسیب دیده می‌باشد. این بیماری در بیشتر مواقع از طریق باکتری هلیکوباکترپیلوری وارد بدن می‌شود. این ویروس بیشتر در عفونت‌های انسانی وجود داشته و توسط آب و غذا منتقل می‌شود.

علائم زخم معده ؛ آغاز شدن درد بعد از یک ساعت غذا خوردن، درد زیاد در شب، بیشتر شدن درد در هنگام خالی بودن معده، درد به همراه سوزش از جناغ سینه تا بالای ناف، افزایش سوء هاضمه (آروغ و یا سکسکه بعد از غذا)، تهوع، احساس سنگینی و سیری در معده (کاهش وزن)، خستگی مفرط، کسالت، تب و خون تیره در مدفوع سیاه و قیری رنگ.

افراد جوان با مشاهده‌ی این علائم می‌توانند آزمایش خون و تست تنفسی دهند ولی افراد بالای چهل سال نیز حتماً باید آندوسکوپی شوند. چون این علائم ممکن است نشانه‌ی سرطان معده باشد.

در صورت مشاهده‌ی استفراغ خونی، مدفوع سیاه و نمایانگر خونریزی از زخم، احساس سرما و مرطوب بودن پوست، ضعف و سرگیجه غیرعادی،کشیده شدن درد به پشت ، دردهای ناگهانی و شدید در شکم و کم نشدن درد با مصرف دارو باید به پزشک مراجعه کرد.

علائم و راه درمان زخم معده + پیشگیری از زخم معده

درمان؛ داروهای کاهش دهنده اسید معده(مثل راینیتیدین، فاموتیدین و امپرازول) و آنتی بیوتیک‌ها(با تجویز پزشک)، افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم آن‌ها، آهسته غذاخوردن، پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

منابع:

همشهری آنلاین

نمناک

زخم معده

  • محسن عبدلی

بوی بد دهان

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۱ ب.ظ

علت و رفع و “درمان بوی بد دهان” در صبح

بوی بد دهان,بوی بد دهان در کودکان,بوی بد دهان به انگلیسی,بوی بد دهان سگ,بوی بد دهان در صبح,بوی بد دهان ناشی از معده,بوی بد دهان از چیست,بوی بد دهان,بوی بد دهان در ماه رمضان,بوی بد دهان کودک

علت و رفع و درمان بوی بد دهان در صبح

به گزارش بی اس ام اس بوی دهان هم از نظر بهداشتی و هم از نظر اجتماعی قابل توجه می‌باشد.عوامل مختلفی می‌تواند سبب بوی بد دهان گردند. مثل؛ عفونت لثه‌ها، عفونت لوزه‌ها، کرم خوردگی دندان‌ها،عدم نظافت دهان و ماندن ماده‌ی غذایی در لابلای دندان‌ها و فاسد شدن این مواد، چرکی شدن سینوس‌های صورت، بعضی از تب‌های میکروبی، آبسه‌های میکروبی داخل شش‌ها، بیماری‌های گوارشی، عدم تخلیه‌ی به موقع مواد غذایی از معده و تعفن در داخل معده، وجود لخته‌ی خون در معده و تعفن آن.به دلیل اهمیت بوی دهان، بهتر است علاوه بر شستشوی مرتب دهان و دندان‌ها بعد از هر غذا، به علت اصلی آن پی برده و نسبت به علاج آن اقدام لازم انجام شود.

عوامل موثر در بوی بد دهان

عادات بد در بهداشت دهان و دندان

شاید باور نکنید، اما طبق گفته دکتر مارگارت میشل -دکترای جراحی دهان و دندان- بسیاری از افراد حتی قبل از خواب هم دندان های خود را مسواک نمی زنند! همچنین اغلب آنها، در طول روز فقط برای یک وعده و آن هم برای ۱۰ ثانیه دندان های خود را مسواک می کنند.در واقع، لازم است که حداقل روزی دو بار دندان های خود را به خوبی مسواک بزنید. تمیز کردن بین دندان ها با نخ دندان و همینطور پاک کردن سطح زبان با استفاده از مسواک و زبان‌پاک‌کن نیز توصیه می شود. باقی مانده مواد غذایی در بین دندان ها و روی زبان، نه تنها بوی بد دهان‌ را ناشی می شود، بلکه منجر به بروز عوامل جدی تری مانند پلاک و بیماری های لثه و دندان نیز می شود.

مشکلات دندان که درمان نشده اند

در صورتی که دندان ها و یا لثه های شما مشکل دارند، در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کرده و  مشکلات را بهبود دهید. دکتر میشل در مورد این مشکلات اخطار می دهد و می گوید: تقریباً هر ضایعه دندانی، می تواند بوی بد دهان‌ را در آینده منجر شود.یک دندان عقل نیمه در آمده که تمیز کردن باقیمانده مواد غذایی از کناره های آن مشکل است و یا یک آبسه ساده، می توانند در مدتی کوتاه تبدیل به یکی از مهمترین دلایل بوی بدن دهان شما شوند.یکی از مهمترین دلایل بوی بد دهان‌ نیز، بیماری های لثه هستند. بسیاری از افراد تا وقتی که متوجه بوی بد دهان‌ خود نشوند، از ضایعاتی که در لثه شان در حال وقوع است، آگاهی ندارند.مراجعه مکرر و منظم به دندانپزشک در فواصل زمانی مشخص ( مثلاً هر شش ماه یک بار)، سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بوی بد دهان‌ ، را برای شما به ارمغان می آورد.

خشکی دهان

بزاق دهان، اثرات غذاهای باقیمانده و همچنین باکتری هایی که از هوا وارد دهان می شوند را پاک می کند. در صورتی که دهان شما خشک باشد، پلاک ها شروع به رشد بر روی دندان ها می کنند. علاوه بر این، به تدریج مشکلات بیشتری نیز برای دندان های شما به وجود می آیند که نهایتاً بوی بد دهان‌ را نیز باعث می شود.تنفس،مصرف برخی دارو ها و بیماری های غدد بزاقی، ممکن است از دلایل خشکی دهان باشند. اگر می خواهید دهانی خوشبو داشته باشید، باید مراقب خشکی دهان خود باشید. مصرف مایعات -خصوصاً پس از صرف غذا- بسیار توصیه می شود. در صورتی که احساس می کنید، خشکی دهان شما غیرعادی است، بهتر است برای معاینه به پزشک و دندانپزشک خود مراجعه کنید.

علت و رفع و درمان بوی بد دهان در صبح

سینوس، مخاط بینی و لوزه ها

چنانچه مشکلات سینوسی دارید، ممکن است که مخاط آلوده به گلو برسد و در اثر تنفس در آنجا انباشته شود. در این صورت، این ترشحات انبار شده، بوی بسیار بدی را از گلو به دهان انتقال می دهند. همچنین بنا به گفته های دکتر میشل، مواد غذایی و باکتری هایی که در لوزه های شما گیر می کنند نیز می توانند از عوامل بوی بد دهان‌ باشند. در این صورت ممکن است اثرات تورم در لوزه ها قابل مشاهده نیز باشد که لازم است برای معالجه، هر چه زودتر به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

مشکلات معده

بازگشت اسید معده به سمت بالا و ورود آن به دهان یکی از دلایل بوی بد دهان‌ است. دکتر میشل توضیح می دهد که ریفلاکس معده، می تواند علاوه بر بوی بد دهان‌ ، منجر به حساسیت دندان ها در برابر سرما و گرما و همچنین بیماری های سینوسی شود.غذا خوردن قبل از خواب و بد خوابیدن از عواملی هستند که می توانند منجر به ریفلاکس معده شوند. اما اگر موارد مشکوکی نیز در این زمینه وجود دارند که شما را آزار می دهند، بهتر است برای حل مشکل به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

سیگار

بوی سیگار، به اندازه کافی بد هست، اما نقش سیگار در بوی بد دهان‌ ، بسیار زیاد است. وقتی سیگار اینقدر برای ریه های شما مضر است، تصور کنید چه مشکلاتی را می تواند برای دهان و دندان های شما به وجود آورد.دهان شما، اولین جایی است که دود سیگار به آن وارد می شود و همین مساله آسیب های زیادی را به دهان شما وارد می کند که از جمله آنها می توان به خشکی دهان، بیماری های لثه و عفونت های دهانی و سینوسی، اشاره کرد.اگر شما در حال ترک سیگار هستید، بد نیست که از دندانپزشک خود نیز در خصوص دریافت برنامه هایی در خصوص ترک سیگار و درمان های ضدسیگار، کمک بخواهید.

دندان های مصنوعی

دندان های مصنوعی، اغلب در بوی بد دهان‌ نقش داشته اند. اما در اغلب موارد، دلیل این بوی بد، عدم مراقبت صحیح از این دندان ها است.دکتر میشل در خصوص این دندان ها می گوید: دندان مصنوعی، هرگز جایگزین دندان های ما نمی شوند و می توانند محل مناسبی برای رشد قارچ ها، پلاک ها و باکتری ها باشند.در خصوص نحوه نگهداری از دندان های مصنوعی از دندان پزشک خود سوال کنید. علاوه بر آن باید توجه داشته باشید که لازم است هر پنج تا هفت سال، دندان های مصنوعی خود را عوض کنید.

ممکن است افراد بالغ متوجه تغییرات در دندان‌های خود بشوند اما کودکان این توانایی را ندارند و متوجه وجود حفره و یا پوسیدگی در دندان خود نمی‌شوند تا زمانی که دچار دندان درد شوند. بنابراین وظیفه والدین است که هر چندوقت یک‌بار دندان‌های کودک خود را بررسی کنند و در صورت نیاز، به دندان‌پزشک مراجعه نمایند. به جز مشاهده حفره که نشانه بارز پوسیدگی دندان محسوب می‌شود، عامل دیگری نیز برای تشخیص پوسیدگی دندان وجود دارد و آن رسوبات سیاه رنگی هستند که به سختی به دندان چسبیده و جدا نمی‌شوند و باعث ایجاد بوی بد دهان نیز می‌شوند.

منبع:

کتاب طب سنتی سینا، سید مهدی خسروی

بوی بد دهان

  • محسن عبدلی

سرطان معده

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶ ب.ظ

علایم “سرطان معده” چیست و چگونه درمان می شود؟

سرطان معده,سرطان معده قابل درمان است,سرطان معده علائم,سرطان معده چیست,سرطان معده مرتضی پاشایی,سرطان معده چیست,سرطان معده درمان,سرطان معده بدخیم,سرطان معده و درمان آن,سرطان معده علایم,آیا سرطان معده قابل درمان است,آیا سرطان معده قابل درمان است,سرطان معده علایم,سرطان معده و علائم آن,سرطان معده و علائم,سرطان معده چه علائمی دارد,علائم سرطان معده چیست,علائم سرطان معده و روده,علائم سرطان معده در کودکان,علائم سرطان معده و درمان آن

علایم سرطان معده چیست و چگونه درمان می شود؟

به گزارش بی اس ام اس وقتی سلول‌های سرطان روی پوشش داخلی معده ایجاد شوند، فرد به سرطان معده دچار شده است که نشانه‌های اولیهی آن؛ سوزش معده، درد خفیف شکم، ناراحتی گوارشی، تهوع و بی‌اشتهایی می‌باشد و کاهش وزن، زردی پوست، استفراغ، مشکل بلع غذا و مشاهدهی خون در مدفوع از نشانه‌های دیگر آن است.

این نوع از سرطان ممکن است گسترش پیدا کند و از معده به اعضای دیگر بدن، مخصوصاً کبد، ریه‌ها، استخوان‌ها، دیواره شکم و گره‌های لنفاوی برسد.

معمول‌ترین عامل این بیماری، عفونت از طریق باکتری هلیکوباکتر پیلوری است که بیش از ۶۰ درصد از موارد مبتلای به این بیماری را شامل می‌شود.

حدود ده درصد مبتلایان، این بیماری را در خانواده دریافت می‌کنند و بین یک تا سه درصد از موارد به دلیل سندرم‌های ژنتیکی به ارث رسیده از والدین شخص مانند سرطان معده منتشر شده از وراثت به وجود می‌آیند.

از دیگر عوامل این بیماری؛ سیگار کشیدن، مصرف الکل، کمبود کالری، سوء تغذیه(مثل خوردن ترشی سبزیجات و…)، کمبود پروتئین ها و ویتامین ها به خصوص ویتامین های A و C، غذای پرچرب و شور، مصرف فست فودها، پولیپ‌ها(پولیپ‌ها یا گوشت‌های اضافه نیز اغلب خطرناک نیستند اما یک درصد از آن‌ها ممکن است به سرطان تبدیل شود. پس بهتر است که پولیپ‌های معده برداشته شوند و مورد آزمایش‌های پاتولوژیک قرار گیرند.)، سیری زودرس، احساس پری شکم، درد مبهم در قسمت فوقانی شکم، خون ریزی، کم خونی، احساس سستی و خستگی، غذاهای دودی، حالت تهوع یا استفراغ و نفخ شکم.

زخم و ورم معده می‌تواند زمینه‌ی بوجود آمدن سرطان معده را فراهم کند.

تمام گروه‌های خونی در معرض این بیماری هستند، اما شیوع این سرطان در مردان و افرادی که گروه خونی A دارند، بیشتر است. (در هر صورت افراد باید مورد معاینه‌ی پزشک باشد. چون اگر سرطان معده در مراحل ابتدایی شناسایی شود، امکان درمان وجود دارد.)

بهترین روش تشخیص این بیماری، آندوسکوپی است که در آن، لوله دارای دوربین را از راه دهان به داخل معده فرو می‌فرستند که یک روش آسان و مطمئن برای تشخیص سرطان است. (عکس‌برداری از معده به شیوه دبل کنتراست نیز می‌تواند به تشخیص این بیماری کمک کند.)
به گفته دکتر اسحاق حسینی؛ برداشتن بخشی از معده که دارای سلول‌های سرطانی است، مهم‌ترین روش درمانی به حساب می‌آید. علاوه بر این ممکن است از شیمی ‌درمانی یا رادیوتراپی نیز استفاده شود. از طرفی گاهی فرد بیمار به یک یا چند روش درمانی نیاز پیدا می‌کند که عوارض جانبی مهمی را ایجاد می‌کنند که مهم‌ترین آنها تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی و دردهای شکمی ‌است.

کلم بروکلی برای سرطان معده مفید است و مبارزه با سلول های سرطانی از خواص کلم بروکلی است

از خواص چای سفید کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته قلبی، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات هستند

جوشانده و یا دم کرده مامیران برای درمان سرطان معده بکار می رود

منابع:

نمناک

سلامت

تابناک

سرطان معده

  • محسن عبدلی