عبدلیک

عبدل خان

عبدلیک

عبدل خان

بایگانی

ماسک ماست

ماسک ماست ,ماسک ماست و زردچوبه,ماسک ماست و خیار,ماسک ماست و عسل,ماسک ماست و جوش شیرین,ماسک ماست و آبلیمو,ماسک ماست برای مو,ماسک ماست و جوانه گندم

ماسک ماست , ماسک ماست و زردچوبه , ماسک ماست و خیار , ماسک ماست و عسل

توضیحاتی در مورد ماسک ماست

ماست جزء دسته ی لبنیات است و به دلیل داشتن کلسیم، فسفر، ویتامین های گروه B و روی فراوان استفاده از آن به همه ی افراد توصیه می شود. اما جدا از خواص تغذیه، تاثیرات مناسبی هم روی پوست و مو دارد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد ماسک ماست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ماسک ماست برای آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در اثر اشعه های مضر خورشید ایجاد می شود، به پوست آسیب زده و باعث قرمزی و تاول روی سطح پوست می شود. استفاده از ماست می تواند به التیام سوختکی کمک زیادی کند. دلیل آن وجود روی فراوان و خواص ضد التهابی ماست می باشد.

ماسک ماست برای مرطوب شدن پوست

اگر پوست شما خشک است و نیاز به مرطوب شدن دارد از ماسک ماست استفاده کنید تا نرمی و رطوبت را به پوست خود برگردانید. مواد لازم برای تهیه این ماسک: ۴ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۱ قاشق چایخوری عسل مواد بالا را داخل یک کاسه به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس با قلمو روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از مدت نیم ساعت صورت خود را با آب سرد بشویید. استفاده از ماست به صورت موضعی باعث می شود پوست رطوبت پیدا کرده و روشن تر شود. قبلا هم در مورد ماسک های طبیعی صحبت کرده بودیم.

فواید ماست برای مو

اگر از نرم کننده های تجاری خسته شده اید یک بار ماسک موی ماست را امتحان کنید. ماست باعث نرم شدن و خوش حالت شدن موهای شما می شود. مواد لازم برای تهیه ماسک موی ماست: ۴ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئورا، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل همه مواد را با هم مخلوط کرده و به موها بمالید، بعد از گذشت یک ساعت موها را با شامپوی معمولی بشویید. ماست به دلیل خواص مرطوب کننده ای که دارد به موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند و باعث نرمی و خوش حالت شدن آنها می شود. ۹- کاهش ریزش مو دلایل ریزش موی سر بسیار است، یکی از دلایل آن نرسیدن تغذیه مناسب به فولیکول های مو است. ماست با داشتن مواد مغذی زیاد باعث کاهش ریزش موی شما می شود. مواد لازم برای ماسک کاهش ریزش مو: ماست نصف پیمانه، تخم شنبلیله سه قاشق غذاخوری مواد بالا را با هم مخلوط کرده و با قلمو به ریشه موها و خود موها بمالید و بعد از یک ساعت موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. ماست به دلیل داشتن ویتامین B5 و D فولیکول های مو را تغذیه کرده و از ریزش موها جلوگیری می کند. ۱۰- درمان شوره سر شوره سر مشکلی شایع بین افراد است و شما می توانید به کمک ماست آن را کاهش دهید. موهای خود را به کمی ماست آغشته کرده و ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. یکی از علت های اصلی شوره سر قارچ است. عفونت قارچی باعث می شود سر پوسته پوسته شده و شوره ایجاد شود، ماست با داشتن خواص ضد قارچی به رفع این مشکل کمک می کند.

ماسک ماست برای چین و چروک

با گذشت زمان و افزایش سن چین و چروک ها روی پوست ظاهر می شوند، شما می توانید با استفاده از اسکراب ماست چین و چروک ها را کاهش دهید. مواد لازم برای تهیه اسکراب ماست: ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری جو جوها را داخل ماست ریخته و صبر کنید تا کمی نرم شوند، سپس آنها را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن خود با حرکات دورانی ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. ماست با داشتن اسیدلاتیک به خوبی مانند یک کرم لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک کرده و باعث درخشان و روشن شدن پوست هم می شود.

  • محسن عبدلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی