پروتز مو

پروتز مو ,پروتز مو چیست,پروتز مویی,پروتز موی دائم,پروتز مو در مشهد,پروتز مو در اصفهان,پروتز مو چیست,پروتز مو مردانه چیست,پروتز مو دائم چیست

پروتز مو , پروتز مو چیست , پروتز مویی , پروتز موی دائم

توضیحاتی در مورد پروتز مو

ترمیم مو با استفاده از پروتزهای مو بر روی سر روش جدیدی است که نیمه دائمی است و مزایای زیادی دارد. در این روش، موهای طبیعی یا مصنوعی، به جای کاشته شدن در پوست سر (روش کاشت موی دائمی)، در پروتزهای نانویی بسیار ظریف و مشبک (جنس این پروتزها بافتی شبیه به پوست سر است) کاشته می شوند که اگر از جنس طبیعی موی انسان باشد، حالت بسیار طبیعی و زیبایی دارد و کسی متوجه پروتز بودن آن نخواهد شد. این پروتزها، با توجه به نوع کچلی و طاسی سر افراد، جنس و حالت طبیعی موهای خود آنها، در مراکز زیبایی و ترمیم مو ساخته می شود و با روش های مختلفی، بر روی سر قرار داده می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و عمر و عکس انواع پروتز مو سر دائم مردانه و زنانه چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

اندازه پروتز مو

پروتز مو در چه اندازه هایی در دسترس است؟ شما می توانید بر طبق ناحیه آسیب دیده موهای خود و یا پرپشت جلوه دادن موها، هر اندازه از پروتز را درخواست کنید. در ابتدا، پزشک متخصص، کل سر یا منطقه خاص که نیاز به پوشش دارد را اندازه گیری کرده و طبق اندازه مورد نظر، پروتز ساخته می شود. در مرحله دوم، شما می توانید ابعاد مدل های مختلف پروتز مو را روی سر خود امتحان کرده و اندازه ایده آل را انتخاب کنید. بین ساختارهای پیش ساخته، کاربردی ترین مدل ها، معمولا پروتز هایی است که تنها بالای سر را پوشش می دهند. همچنین بعضی از پروتز ها را می توان به ابعاد دلخواه رسانده و قالب آن را براساس نیاز تنظیم کرد.

روش های اتصال پروتز مو

1. استفاده از چسب های مخصوص گیاهی و بیولوژیکی. 2. با استفاده از کلیپس به موهای فرد، متصل می شود. 3. با گره به موی سر خود فرد وصل می شود که با رشد مو، نیاز به فیکس کردن دارد.

جنس پروتز مو

پروتز مو از دو ناحیه اصلی «بِیس» و «مو» ایجاد شده‌است. قسمت بِیس پروتز ترمیم مو از جنس تور ضد حساسیت ساخته شده که سایز آن متناسب با سر فرد ساخته و به مشتری تحویل داده می‌شود؛ لذا به خوبی با قسمت های بدون موی سر هر فرد، متناسب شده و در عین حال راه اکسیژن ‌رسانی به کف سر را به طور کامل باز می گذارد.قسمت توری پروتز مو نیز به‌ گونه‌ای طراحی شده که اگر موهای فرد در ناحیه زیر پروتز رشد کنند، به سادگی از منافذ موجود عبور کرده و به رشد خود ادامه می دهند. همچنین استفاده از تور ضد حساسیت در ساخت بِیس این پروتزها موجب شده تا افرادی که شیمی درمانی انجام می‌دهند و پوست سرشان مستعد ابتلا به انواع حساسیت‌ها است، نیز بتوانند براحتی از پروتز ترمیم مو استفاده کنند . ناحیه مویی پروتزهای موسان، از موی طبیعی داری کوتیکول ساخته شده اند و لذا برای بدن فرد هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند و ظاهر کاملا طبیعی دارد. ضمنا لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از موی طبیعی در ساخت این پروتزها، تشخیص آنها روی سر فرد از موی طبیعی، امکانپذیر نیست. همچنین می توان موی پروتز را مانند موی خود سر، اتو زد و سشوار کرد.

مزایای پروتز مو

مسلما کاشت دائمی مو روی سر، از تمام روش های موجود، مطمئن تر است و فرد برای همیشه از شر طاسی سر خلاص خواهد شد، اما می دایند که این روش، یک روش جراحی است و ریسک های مربوط به خود را دارد، ضمن اینکه بسیار پرهزینه هم هست. بنابراین تنها مزیت ترمیم مو و پروتز مو را می توان ارزان بودن آن نسبت به کاشت مو و همچنین نداشتن درد و بخیه دانست. اما درباره مزیت های آن نسبت به کلاه گیس، موارد زیادی وجود دارد: 1. طول عمر بیشتر پروتز مو که در حدود 6 ماه تا 2 سال است و کلاه گیس ها در بهترین جنس و انواع، تنها 1 تا 3 ماه سالم باقی می مانند. 2. امکان استفاده طولانی مدت از پروتز مو (چند روز تا یک ماه و بیشتر) در تمام فعالیت های روزانه مانند ورزش کردن، استخر و… که این مدت در کلاه گیس، فقط چند ساعت است و نیاز به فیکس کردن دوباره دارد. 3. پروتزهای مو به دلیل استفاده از بافت نانویی و مشبک که مشابه با پوست سر است، امکان عبور هوا و رطوبت را به خوبی فراهم می کنند و مشکلی از بابت تعریق، گرما، خیس شدن سر و… به وجود نخواهد آمد. ضمن اینکه این ویژگی باعث شده تا پروتز مو، کاملا تمیز و بدون آلودگی روی سر باقی بماند اما در کلاه گیس ها، به دلیل بسته بودن سطح آن، امکان جریان آب و هوا وجود ندارد و خیلی زود، دچار آلودگی های قارچی و باکتری و… می شود. 4. طبیعی بودن جنس تارهای پروتز مو یکی دیگر از مزیت های آن است. به طوری که برای این پروتز ها، امکان رنگ کردن، فر کردن، صاف کردن، حالت دادن و… (کاملا مانند موی طبیعی) در نظر گرفته شده است. 5. حالت طبیعی در جلوی سر که کاملا شبیه به خط رویش موی طبیعی است.

ماندگاری پروتز مو

ماندگاری پروتز مو چقدر است؟ امروزه زیباترین و بهترین پروتزهای مو، عمری کوتاه تر از دو ماه دارند. پروتز ترمیم موی موسان به دلیل استفاده از موهای طبیعی و با کیفیت بسیار بالا، طول عمری حدود ده تا بیست ماه را دارند.

پروتز مو زنانه و مردانه

این پروتزها از نظر جنس و ساختار و نحوه استفاده، هیچ تفاوتی در انواع زنانه و مردانه ندارند و فقط نوع و شکل آنها بر اساس تفاوت موی مردانه و موی زنانه، کمی متفاوت است. در انواع زنانه، از موهای طبیعی زنانه استفاده می شود زیرا حالت و بافت موی مردان با زنان تفاوت دارد و از طرفی، با توجه به بلندتر بودن موهای زنان، قیمت پروتزهای زنانه کمی بیشتر است.

قابلیت های پروتز مو

قابلیت های ترمیم مو را می توان اینگونه بیان کرد که تمامی قابلیت های که موی طبیعی دارد. میتوانید استحمام کنید بدون اینکه از سر جدا کنید. میتوانید استخر بروید که با شیرجه زدن هم از سر جدا نمیشود. قابلیت اتوی مو کشیدن،فر کردن و سشوار کشیدن را دارد. قابلیت رنگ کردن ضد کشش می باشد و با کشیدن هم از سر جدا نمی شود.

ترمیم و پروتز مو

پروتز مو چیست؟ در روش ترمیم مو باید از عناصری استفاده کرد تا موهای جایگزین را به راحتی روی سر ثابت نگه دارند. برای این کار، از پروتز مو استفاده می کنند. پروتز مو، شبکیه ای است که برای قرار گرفتن مو بر روی سطح پوست سر از آن استفاده می شود. معمولا پروتز در نواحی از سر که مو دچار ریزش شده است و یا از تراکم موی کمتری برخوردار است، قرار داده می شود. رشته های پروتز، مجموعه ای از شبکه واحد و یا گروهی است که از جنس خاصی مانند پوست انسان ساخته شده و شبیه سازی شده است. پروتز مو می تواند دائمی و یا موقت برای ترمیم مو به کار رود و ظاهر زیبا به موهای شما بدهد. جنس پروتز ها معمولا از الیاف نانو است.

تاریخچه پروتز مو

موسسه هیرکلاب آمریکا با بیش از چهل سال سابقه در زمینه کاشت مو و ترمیم مو می باشد در سال ۱۹۷۸ میلادی تولیدات خود را در زمینه ساخت پروتز مو شروع می کند و در سال ۱۹۹۸ کارخانه ای تولید کلاه گیس را در چین افتتاح می کند این کارخانه تولید کلاه گیس تا سال ۲۰۰۵ این کارخانه زیرمجموعه هیرکلاب بوده و پس از آن به کمپانی Himo.co واگذار میشود و تحت لیسانس هیرکلاب فعالیت میکند تمام کمپانیهای بزرگ از جمله خود هیرکلاب و هیر دایرکت آمریکا، پاورفیکس کانادا، هیرسولوشن اسپانیا و فریدوم کوچر استرالیا که بزرگترین موسسات ترمیم مو در جهان می باشند که پروتز مو را از همین کمپانی تهیه میکنند. این محصول به هیچ عنوان در اروپا و آمریکا تولید نمی شود و کشور های سازنده پروتز مو: کره جنوبی(سازنده اصلی) ، چین ،هند ،فیلیپین ،تایوان و اندونزی می باشند که بهترین آنها همان کمپانی Himo.co می باشد. تنها دلیلی که این محصول در اروپا و آمریکا ساخته نمیشود هزینه نیروی کار می باشد درامد یک کارگر ساده در اروپا دوهزار یورو می باشد مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیون تومان این محصول حدود یک ماه زمان می برد ساخته شود که کاملا کار دست می باشد و پایین ترین قیمتی که میتوان برای این محصول که در اروپا ساخته شده باشد عددی بالغ بر ۳ هزار یورو معادل ۲۴ میلیون تومان می شود.

تفاوت بین پروتز مو و کلاه گیس

تفاوت بین روش پروتز مو و کلاه گیس چیست؟ 1- در برخی موارد از پروتز مو برای بیمارانی که در نتیجه آسیب یا درمان بیماری، دچار ریزش مو شده اند، استفاده می شود. اولین تفاوت پروتز با کلاه گیس این است، کلاه گیس را تنها با استفاده از نوار لاستیکی، کاغذی یا استاپل به سر ثابت می کنند، در حالی که پروتز مو، با استفاده از چسب های مخصوص بر روی سر ثابت می شود تا فرد بدون برداشتن آن، فعالیت های روزمره نظیر حمام کردن، تمرین و یا رفتن به استخر انجام دهد. 2- پروتز مو را می توان با توجه به نیاز مشتریان در هر نقطه ای از سر و یا تنها یک بخش پوشش داد در حالی که کلاه گیس تمام سر را پوشش می دهد. 3- پروتز را می توان در بلند مدت استفاده کرده و روی سر ثابت نگه داشت، در صورتی که کلاه گیس را حداکثر تا چند ساعت می توان استفاده کرد. 4- موادی از جنس نانو در پروتز مو، به کار رفته است که مانع از تجمع باکتری ها و قارچ ها شده و مشکلی برای پوست سر ایجاد نمی شود اما در کلاه گیس، ممکن است میکروب ها و باکتری تجمع کرده و رشد و تکثیر کنند. 5- در روش پروتز مو، به گونه ای عمل می شود که مو کاملا طبیعی بوده و تصور می شود که از زیر سر رشد کرده و مصنوعی نیست. البته این تکنیک در مورد پروتز های نانو صدق پیدا می کند. به دلیل استفاده از تار موهای مصنوعی در کلاه گیس، این موها کیفیت مناسبی نداشته و ظاهری غیر طبیعی به موی سر می دهند و در نگاه اول، هر فردی می تواند کلاه گیس را تشخیص دهد. بنابراین، کیفیت و نوع الیاف مو در هر روشی، کاملا مهم بوده و بر ظاهر موها تاثیر زیادی می گذارد.6- تراکم مو و میزان آن در پروتز، قابل تعیین است به این معنی که، فرد می تواند هر تعداد تار مو برای نواحی مختلف آسیب دیده درخواست کند. علاوه براین با پروتز مو، فرد به راحتی می تواند فعالیت های عادی خود را از جمله شنا، رفتن به استخر، حمام و ورزش را انجام دهد اما با کلاه گیس، این کارها به راحتی امکان پذیر نیست. 7- فرد می تواند پروتز مو را رنگ کرده، فر کرده و یا مش کند اما چنین کاری روی کلاه گیس مقدور نیست.

فواید روش پروتز مو

برخی از مزایای روش پروتز مو عبارتند از: 1- نتیجه روش پروتز مو، فوری است 2- قیمت پروتز مو، بسیار پایین تر از کاشت مو است. 3- پروتز مو اگر چه دائمی نیست اما راه حل درمانی طولانی مدتی است. 4- روش پروتز مو به فرد این امکان را می دهد تا به راحتی تمام فعالیت های زندگی روزمره خود را بدون محدودیت (مانند ورزش، ورود به استخر و یا دریا، حمام کردن، خواب)، انجام دهد. 5- پروتز مو روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است.

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره آشنایی با عوارض و انواع سایز پروتز سینه و شیردهی

آشنایی با انواع پروتز لب طبیعی در خانه با دارچین و لیوان