عبدلیک

عبدل خان

عبدلیک

عبدل خان

بایگانی

سرکه سیب درمان سرماخوردگی

شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۰۵ ب.ظ

تاثیر مصرف سرکه و سرماخوردگی به همراه فواید سرکه

سرکه و سرماخوردگی ،سرکه بالزامیک و سرماخوردگی،سرکه و سرماخوردگی،سرکه سیب و سرماخوردگی،سرکه سرماخوردگی،رابطه سرکه و سرماخوردگی،سرکه انگور و سرماخوردگی،سرکه سیب و سرماخوردگی،سرکه سیب سرماخوردگی

سرکه و سرماخوردگی , سرکه سیب و سرماخوردگی , مصرف سرکه و سرماخوردگی

در این مطلب از سایت جسارت به تاثیر مصرف سرکه و سرماخوردگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.کسانی که فکر می کنند سرکه موجود در ترشی موجب تشدید سرماخوردگی می شود باید بدانند که سرکه روی تشدید بیماری تاثیری ندارد و کسانی که سرماخوردگی دارند ممکن است زمینه آلرژی نسبت به مواد داخل ترشی و نه تنها به سرکه و بلکه به بعضی مواد و سبزیجات درون ترشی، حساسیت داشته باشند.

مصرف سرکه و سرماخوردگی

سرما خوردگی بیماری ویروسی است و درمان آنتی بیوتیک نمی خواهد. معمولا استراحت، مصرف مایعات فراوان و استفاده از  سبزیجات و ویتامین های C می تواند روند بهبودی بیماری سرما خوردگی را تسریع کند.کسانی که فکر می کنند سرکه موجود در ترشی  موجب تشدید سرماخوردگی می شود باید بدانند که سرکه روی تشدید بیماری تاثیری ندارد و کسانی که سرماخوردگی دارند ممکن است زمینه آلرژی نسبت به مواد داخل ترشی و نه تنها به سرکه و بلکه به بعضی مواد و سبزیجات درون ترشی، حساسیت داشته باشند.افرادی که چاق هستند به هنگام صرف غذا باید مصرف ترشی را در هنگام غذاخوردن کاهش دهند چرا که صرف آن افزایش اشتها را برایشان  به همراه خواهد داشت و در صورت مصرف ترشی، باید آن را کم مصرف کنند. همچنین استفاده ترشی خیلی شور را به افراد توصیه نمی شود ولی ترشی که با سبزیجات و سرکه در حد متعادل، درست شده باشد، اشکالی در بیماری سرماخوردگی افراد ایجاد نمی کند.

سرکه سیب در سرماخوردگی

سرکه سیب یکی از مواد غذایی است که خواص مفید فراوانی دارد و می‎توان از آن برای پیشگیری و درمان خیلی از بیماری‌ها استفاده کرد. یکی از بیماری‎هایی که سرکه سیب در درمان آن مفید است، سرماخوردگی است. سرکه سیب می‎تواند از بروز گلودرد و سرماخوردگی جلوگیری کند. زیرا باکتری‎ها در محیط اسیدی که سرکه ایجاد می‌کند از بین می‌روند. برای درمان گلودرد یک چهارم فنجان سرکه را با یک فنجان آب مخلوط کنید و غرغره کنید. اگر مقدار کمی عسل هم به آن اضافه کنید، تاثیر بیشتری خواهد داشت.بُخور سرکه ی رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و  سردردی را که در اثر بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد، معالجه می‌کند.بخور سرکه گلودرد را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید :

خاصیت آلو زرد

زردچوبه برای کبد چرب

لیمو عمانی تازه

زنجبیل و معده

سرکه و سرماخوردگی , سرکه سیب و سرماخوردگی , مصرف سرکه و سرماخوردگی

شاید کسی باور نکند که سرکه سیب خیلی زود گلودرد و سرماخوردگی را درمان می‌کند. تنها کافیست دو قاشق غذاخوری سرکه‌سیب  را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و روزی ۳ بار بنوشید و قرقره کنید. خیلی زود گلودرد و سرماخوردگی را درمان می‌کند.

تاثیر مصرف سرکه و سرماخوردگی

به محض مشاهده علایم گلودرد و سرماخوردگی با استفاده از سرکه سیب جلوی بیماری را می توانید بگیرید.بیشتر باکتری ها در محیط اسیدی ای که سرکه ایجاد می کند نمی توانند دوام بیاورند. ربع فنجان سرکه را با یک فنجان آب مخلوط کنید و غرغره کنید. اگر مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید تاثیر بهتری خواهد داشت. اگر هم سرما خورده اید با خوردن مخلوط سرکه سیب  و عسل و آب گرم خیلی سریع بهبود پیدا می کنید.برای رفع گرفتگی بینی یک قاشق مرباخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و میل کنید. این کار باعث بازشدن سینوس ها می شود.

سرکه و سرماخوردگی , سرکه سیب و سرماخوردگی , مصرف سرکه و سرماخوردگی

سرکه سیب به تنهایی مزه خوبی ندارد و بهترین روش مصرف آن این است که یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق عسل را در یک لیوان آب حل کنید و نوش جان کنید. مخصوصا برای کاهش فشار خون، کاهش وزن،کاهش قندخون خوردن این ترکیب قبل از صبحانه توصیه شده است.

سرکه و سرماخوردگی

سرکه بسیار ارزشمند است و توصیه می‌شود که همیشه در سبد خریدتان جای ثابتی برایش داشته باشید.چون شما را از شر بسیاری از ناخوشی‌های روزمره خلاص می‌کند. از خستگی و بی‌خوابی گرفته تا گلودرد و تبخال و  غیره را می‌توانید با سرکه برطرف کنید. فقط کافی است در منزل سرکه داشته باشید و در موقع لزوم از آن به ساده‌ترین شکل ممکن استفاده کنید.این روزها که هوا کم کم سرد شده و پاییز فرا رسیده است سرماخوردگی و احساس خستگی نیز زیاد شده است.خستگی روزهای کوتاه رایج است. چون نور خورشید کم می‌شود و خیلی از افراد دچار افسردگی فصلی می‌شوند.کافی است زیر نور آفتاب قدم بزنید و در صورت لزوم ویتامین D مصرف کنید. اما در این بین می‌توانید به سرکه سیب نیز اعتماد کنید. چون باعث دفع توکسین‌ها شده، بدن را ضدعفونی و باکتری‌ها را ناکار می‌کند و  همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع خستگی عضلات کمک می‌کند.

سرکه و سرماخوردگی , سرکه سیب و سرماخوردگی , مصرف سرکه و سرماخوردگی

دکتر مظهری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مصرف ترشی و سرکه برای افراد مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا مُضر است یا خیر گفت:وقتی به فرد سرماخورده توصیه می شود که لیموترش با آب جوش مصرف کند، نشان دهنده ی آن است که مساله،ترش بودن مطرح نیست، بلکه مساله نوع ترشی است که استفاده می شود. بعضی از ترشی ها مثل سرکه و ترشی های معمولی تحریک کننده هستند و باعث بروز سرفه های شدید می شوند، چرا که این ترشی ها حاوی مقدار زیادی نمک و مواد افزودنی هستند و  زبان، مری و حنجره را تحریک می کنند و باعث بروز سرفه می شوند و حتی می توانند تحریکاتی در مسیر عبور جریان هوا ایجاد کنند، بنابراین مصرف ترشی هایی توصیه می شود که حاوی اسید سیتریک یا اسیدهای سازنده ی ویتامین C باشند.

سرکه و سرماخوردگی

بیشتر بخوانید :

نعناع در حاملگی

خواص آلو سیاه در بارداری

آلو بخارا و خواص آن

خواص آب نارنج

  • محسن عبدلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی